Telefonul mobil este probabil cel mai utilizat dispozitiv in randul utilizatorilor, devenind astfel si unul dintre principalele canale de marketing si promovare pentru companii.

Firmele si brandurile trebuie sa aiba o strategie diferita pentru dispozitivele mobile in comparatie cu reclamele produse pentru media traditionala sau chiar si calculatoarele tip desktop sau laptop. Pentru a intelege insa cum anume trebuie sa atinga consumatorii, brandurile trebuie sa cunoasca obiceiurile de navigare pe telefon ale romanilor.

Potrivit unui studiu realizat de Google, romanii achizitioneaza mai mult de pe smartphone decat majoritatea europenilor. Astfel, Romania se afla pe primul loc in topul tarilor in care utilizatorii cumpara laptopuri de pe smartphone si pe al doilea loc in ceea ce priveste achizitiile de fashion, imbracaminte si incaltaminte, dupa Marea Britanie, piata europeana in care comertul electronic este cel mai dezvoltat.

Conform studiului realizat de compania americana, 11% dintre romanii de peste 16 ani care utilizeaza internetul au cumparat un laptop de pe smartphone, iar 9% dintre acestia au achizitionat articole de moda.

In cazul informarii despre produse inaintea achizitiei, numarul utilizatorilor de internet care se informeaza de pe smartphone este mult mai mare, procentele depasind 50% in aproape toate pietele analizate.

Ponderea persoanelor care acceseaza internetul de pe smartphone cel putin la fel de des ca de pe desktop a crescut in ultimii patru ani, ajungand anul acesta la circa 55%.

Potrivit Ziarului Financiar, vanzarile de smartphone-uri au crescut spectaculos in ultimii ani, piata de profil indreptandu-se anul acesta spre 4,2 milioane de unitati. 95% a fost rata de penetrare a internetului mobil in Romania la jumatatea anului 2016, conform celor mai recente date statistice ale ANCOM privind piata de comunicatii electronice din Romania.

La aceeasi data, internetul mobil de banda larga inregistra 14,8 milioane conexiuni, adica o penetrare de 75% la 100 locuitori, in timp ce traficul mediu lunar per conexiune aproape s-a dublat fata de primul semestru din 2015, de la 0,33 GB la 0,63 GB.

Practic, aproximativ 3,7 milioane de persoane aveau o conexiune 4G la sfarsitul lui iunie, mai mult de 90% dintre acestea fiind de pe telefoane mobile inteligente.

Mai mult de 60% dintre utilizatorii de telefon mobil s-au conectat la retele de socializare, 55% au folosit aplicatii de messaging, iar peste 50% au utilizat aplicatii GPS, potrivit unui studiu Starcom MediaVest care a urmarit sa descopere principalele activitati intreprinse de pe mobil, in timpul lunilor de vara.

Ca telefonul este deja mai folosit decat calculatorul pentru acces la internet o dovedeste un studiu de la inceputul anului precedent, potrivit caruia procentul utilizatorilor de Internet care se conecteaza folosind telefonul mobil a crescut semnificativ in ultimii doi ani, de la 58,8% in 2014 la 71,6% in 2016.

Studiul realizat de GfK pe un esantion de respondenti din mediul urban, cu varste de peste 21 de ani, semnaleaza faptul ca cei mai multi utilizatori folosesc Internetul de acasa, aproximativ 96,7%, iar dintre acestia 60% folosesc si computerul sau laptopul de la birou pentru a intra pe Internet.

Atunci cand intra pe Internet, 85% dintre cei intervievati in cadrul studiului isi verifica mailul, 73,4% utilizeaza retelele sociale, 36,3% cumpara produse si servicii online, iar 30,4% realizeaza tranzactii bancare sau platesc facturi.

Un material realizat de EY arata ca 62% dintre utilizatorii de smartphone, 23% dintre utilizatorii de telefon mobil si 18% dintre utilizatorii de tableta folosesc aceste dispozitive mobile intre 2 si peste 6 ore/zi.